Trafikte İnsan Sürücü Kusurları


Trafiğin içinde bir yaya olarak üst geçitten geçerken ağır ağır giden otoyoluna baktığımda, kafamda bir tür Meksika dalgası imgesi oluşturan bir araç hareketi görürdüm. Her şeritte, trafiğin aktığı yönün tersine yol olan bir “fren” hareketi... Üst geçit boyunca bu gerçeği gözlemlemek bana hep enteresan gelmiştir. Ancak bu benim için hayatın içinde ufak bir ilginç gözlemden ibaretti.

Trafiğin içinde bir sürücü olarak yoğun trafiklerde diğer sürücüler gibi dur-kalk yapmaktan nefret ederim. Debriyaj ve gaz pedalları arasında sürekli bir senkronize ayak hareketini yapmak bir kenara, otomatik vites bir araç sürüyor olsam dahi fazladan yapılan yakıt sarfiyatı ve fazladan salınan karbon gazı nedeniyle bu, hep itici bulduğum bir durumdur. Bu yüzdendir ki önümdeki araç bir miktar ilerleyip durduğunda, o aracın tekrar harekete geçeceği o kısa zaman diliminde, aracı mümkün olduğunca yavaş sürüp, önümdeki araca varmadan, o aracın harekete geçmesini umardım. Bu şekilde devam ederse, frene dokunmadan o yoğun trafikte daha konforlu ve çevre dostu bir sürüş olacağını düşünürdüm. Trafikteki sürücülerin çoğuysa neredeyse tam gaz birkaç metreyi sürüp, tekrar frene basardı. Ancak bu da benim için hayatın içinde ufak bir ilginç gözlemden ibaretti.

Trafik karmaşası üzerine hazırlanan bu video, benim biraz önce bahsettiğim sıradan gözlemlerimin aslında çok daha büyük günlük, sıradan bir gerçeğin parçası olduğunu ortaya koyuyor. Düz yolda, trafik lambalarında, kavşaklarda insan kusurundan dolayı ortaya çıkan durumları ve trafik yoğunluğunun sebeplerini irdeliyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Siyah Karanlık Mıdır, Yoksa Karanlık Mı Siyah?

Kapağı Açık Buzdolabı